Sunday, May 27, 2012

Ikhtibar.. bukan Halangan.

Assalamualaikum

aku nak storykan tentang perihal aku kelmaren/semalam.. semalam aku buat keputusan ta nak pergi kelas, and mak aku ajak aku pergi teman dia, hantar sepupu aku pergi teaching interview kat unisza, sebenarnya aku baru tahu yang aku yang aku seorang yang mudah fed up, sebabnya, result ekon asas aku paper 1 aku down, aku tak tahu la kenapa, but mak cakap sebab aku ni mungkin duk fokus pada subjek tertentu, and tak stabil..masa hari jumaat lepas, aku menangis ar.. mak aku maybe amek keputusan ajak aku pergi terengganu, sebab nak bagi aku relaks dan kesedaran, aku sedih kot, masa dalam kete tu, aku diam jerk..


masa masuk unisza, tu ya allah, aku rasa diri aku umpama pelajar u, mungkin allah beri kesedaran pada aku kot, but bila aku tengok my sepupu kena interview itu dan ini, aku nervous la, sebab intention aku kan nak jadi guru jugak, but guru bi, aku minat nak jadi guru bi, sejak kecil lagi, cuma tidak berani nak luahkan, aku minat giler ngan kakak aku/teacher aku (teacher nik zati) , aku minat tengok dia and husband dia, sama2 english teacher, disitu pujuk dicita ulam mendatng -kehkehkeh perinahasa salah- hahaha..


but seriously, selepas kelmaren aku, alhamdulillah dah okey, masa aku masuk masjid unisza tu, aku rasakan aku ni memang pelajar u sudah, semangat berkobar-kobar nak masuk u, tapi frust jugak sebab ambition aku na jadi lawyer, ditentang oleh parent aku! okey fine! :( okey takpe la, aku insaf sekejap!hoho mak aku senyum, thanks mak, maybe dia bawak aku pergi tu, nak kasi aku kesedaran.. mak cakap kegagalan bukan satu halangan, like ain mahsuri (*my bestfriend*) cakap kita ta boleh fed up, okay fine! thank you all, tapi aku gembira, gagal sekali tidak mungkin gagal selamanya..


thats all from me tq!

4 comments:

Mirashada said...

Betul tu, kegagalan bukan halangan mizi. Bila kita gagal dalam satu benda tu, tak terbukti kita ni lemah sebenarnya. Dia mendorong kita untuk berusaha lagi kuat. Insya-Allah, klu work smart n blaja sungguh2, mesti dapat punya. Blaja rajin2. Kasi SPM gempak deh! Pah bulih masuk U. hehe :)

Carl Lesmana said...

@mirashada.. insyallah, terima kasih kak mira atas nasihat, mula2 sedih jugak tp bila fikir2 balik, betul jugak, :)

Faieza MdR said...

insyaALLAH pasti ada kejayaan dikemudian hari...bersabarlah dn berusahala untuk mencapainy :)

Carl Lesmana said...

@faieza mdr : tq kak :)