Sunday, December 9, 2012

Rindu Ayah angkat

Assalamualaikum wbt

Hye semua , sedang apakah kalian? mata aku masih tak mengantuk so, tadi masa tengah facebooking terjumpa satu gambar, iaitu gambar ayah angkat a.k.a guru disiplin sekolah, woooo mesti terkejut kan? aku anak angkat cikgu disiplin. . normal =) aku dengan cikgu ni dah lama rapat and parent saling kenal mengenali masa aku form1 lagi, well budak manja selalu kena buli and mak ayah call cikgu disiplin ,and cikgu ni lah yang decided nak jaga aku bila kat sekolah, and start form1 and 2 dia ajar aku subjek sejarah, woi tak berani aku nak memain, haha =) and form3 cikgu lain, but still continue form 4 and 5. .antara cikgu yang aku paling rapat di sekolah adalah cikgu ni lah =)

Ingat masa form3 pertama kali kena rotan, rotan kesnya ada orang buli aku then kutuk and gaduh then mak bapak aku dan dia masuk campur and bila cikgu siasat budak tu memang jahat and depan mak bapak aku dan budak tu sama-sama kena rotan kira adil, wek tapi lepas tu cikgu mintak maaf =) and selama aku jadi penghuni sekolah aku tu SMKNS cikgu ni selalu je backing aku, dalam segala hal mahupun hal peribadi macam aku tak kekok untuk bergurau dan bercerita, sometime bila dia masuk kelas and mud tengah masam, i don't know dengan lawak-lawak budak kelas aku dia boleh senyum balik, sedangkan masa tu aku tahu dia pening memikirkan disiplin pelajar, kadang-kadang terdetik dihati aku " kasihan cikgu"


Aku tak pernah miss kelas dia walaupun aku tak suka subjek sejarah! jujur dari hati yang ikhlas sebab kena hafal, pastu kena ingat zaman-zaman silam , oh pelissss aku tak suka. . apa yang aku suka ENGLISH, sebab modern bila cakap english je orang akan terpinga-terpinga. . walaupun english aku berterabur =P by the way aku amat merindui cikgu ini, mula-mula aku jejak kaki di smkns dia lah yang banyak tolong aku, walaupun dia guru disiplin aku still berani nak bergurau senda dengan dia walaupun pelajar sekolah aku memang perit bila tengok dia, sebab bila dia rotan akan melompat lah buntut kau itu kahkah =) kenangan tetap kenangan, jasa mu dikenang cikgu =) saya rindu cikgu =(

Cikgu Raini Zamani Mat Lazim, 
Tengok reaksi pelajar dekat belakang tu, semua heran and takut bila tengok cikgu ni =)

p/s: i love smkns also the teachers because all of them are very sporting =)

8 comments:

whitecappuccino said...

school days are gone and you start missing them :)

wahida said...

kenangan zaman sekolah sampai bila pun tak leh lupa....

Carl Lesmana said...

@whitecappuccino hola mama kito weyh, rindu nak belajar bi =)

Carl Lesmana said...

@wahida walaupun dah habis sekolah rasa mcm diri ni still muda lagi n rasa mcm still pelajar sekolah, ahaks =)

Mar Haini Abdul Rahim said...

waah untunglaa die rapat dgn cikgu disiplin ! hihi. yepp rindu zaman sekolah, walopun budak nakal :P

Asmar Arafad said...

dtg sini bw dan follow

Hazmin said...

Memang terbaik la rapat dengan cikgu disiplin. Jangan guna kelebihan yang ada dah la kan.

Carl Lesmana said...

@Hazmin haha takdela sampai nak manfaatkan pulak hahaha =)