Sunday, January 20, 2013

Dietku Hancur

Asslamualaikum wbt semua.

Apabila anda telah singgah ke sini jangan terkejut dengan tajuk post kali ni, sebab saya sedang menjalani proses berdiet. heehe cewah ayat tak boleh blah. mud berdiet bermula kenkonon bermula sejak beberapa hari lepas. and saya telah berjanji pada diri tidak akan menyentuh nasi selama seminggu. haktuii . =P teruk.



Hari ni dengan tidak semenanya, hati terliur nak minum ais blend. cappucino. moca  dan semua. memang gedik nak mati kot . adik call rumah suruh amek dia, lepas tu saya pun suruh adik pergi beli air tu sebab depan sekolah. biasanya zaman dulu-dulu memang tiap-tiap hari kot pergi beli air tu, sementara melepak time balik sekolah dengan adik-adik. haha. tapi ? adik malas. so dengan kegeraman tahap dewa. saya pun pecut kenderaan pergi pasar mini terus buka peti aiskrim dan amek cornetto. aummm aw aw. dan makan sorang-sorang depan adik. mood kejam gila kot, sebab biasanya adik - adik la yang akan diutamakan. pengajaran dekat dia sebab buat susah dengan abang dia. heehe padahal dah tahu adik tu tengah sibuk sebab ni minggu exam.  sengaja nak kenakan dia dengan makan aiskrim feberet dia. haha.


konperm terliurkan ? =D


sampai saja di rumah, adik terus ke dapur untuk santapan tengah hari, cewah saya lepas sembahyang zohor tadi terus keluar dari bilik tengok menu. ya allah bestnya. mak panggil makan. dan saya dengan keadaan TERLUPA bahawasanya saya sedang berdiet terus makan tanpa berkata. "senyum tak perlu kata apa-apa" . okay lepas makan nasi mak suka melihat saya dan adik mengejek. haha


Mak : ajie tak payah nak diet sangat la. kang masuk wad pulak. tak serik lagi ke ?
Saya : senyum dan terus senyum. okay mak !
Mak : kalau still nak diet nanti mak bagitahu ummi. nak ?
Saya : okay-okay tak diet dah.


p/s: dengar nama ummi dah takut. hihi. sebab ummi marah anak lelaki dia ni berdiet.heehe.
mak dan ummi tak suka saya berdiet sebab, saya ni alahan sikit dengan sesuatu benda atau makanan. seafood memang letak tepi dah sekarang ni. takut dah nak makan. serik masuk wad. jatuh cinta dengan western food. haktuii. haha. sebab mak kata anak-anak kalau nampak kurus, nanti orang cakap tak cukup makan. "bangga sekejap jadi orang berisi" . haha 

and ?



baru saja lepas makan benda alah ni. lalu dekat kedai burger, tetiba teringin nak makan. so beli je la. haha 
mood diet hancur! =P


Tepukan buat diri sendiri sebab failed dalam berdiet. tapi insha allah. saya akan cuba berdiet dengan mengambil menu-menu yang seimbang. cuma kadang-kadang je angin nak telan makanan seperti diatas.haha

thanks for reading my post !



10 comments:

[missYAYANG] said...

You make me HUNGRYYYYY!!! Hahaha :D

whitecappuccino said...

hahaha! berdiet sakan la tu...burger,cornetto, ice blended and bla bla blaa...

Nour Adieb said...

kihkihkih, hancur diet

Carl Lesmana said...

@[missYAYANG] jom pekena burger hahaha

Carl Lesmana said...

@whitecappuccino diet sungguh badan besar macam apa dah. hahaha

ain mahsuri ismail said...

rindu ais blend dpan skolah. :D

Qynisma said...

sodapnyoo eskem. ais blended,,, nakkkk!!!! HAHHAHA

Carl Lesmana said...

@Qynisma haha jom jom pekena ekskrim. =)

combi said...

mat aiiii..drolling...

QasehnyaRania said...

oh..no..no..no '',