Thursday, January 10, 2013

Mood : Rindu ETA


Assalamualaikum wbt semua.

Apa khabar sahabat-sahabat blogger serta pembaca setia. Dengan harapan kalian berada dalam keadaan gembira dan sihat.


Hari ni dapat pulak email/mesej from my eta. My sec  ETA . Rachael. . terasa rindu pulak sebab sekitar 9 ke 10 bulan jugak saya tiap-tiap hari duk hadap muka eta tu tahun lepas bermula bulan 2 kalau tak silap. And bila dorang dah balik amerika terasa rindu pulak, hari pertama eta sekolah saya miss Christina datang. Saya buat-buat muka seposen pergi tegur miss nina(shortname),walaupun time tu English Language hangat-hangat taik ayam. Hampeh  and start hari tu jugak jiwang mat salleh terlekat pada diri saya. Dorang team di besut 3 orang, miss nina , miss Rachael and sir Michael.



And since dorang kat besut nil ah, bila dorang perlukan barangan memasak such as vegetables and blabla, I dengan segala hormatnya menemani dorang ke pasar berdekatan and mulalah jadi translator kepada makcik dan pakcik pasar malam. Wah bangga sebab kite pandai bi taw. Haha bajet siket. Pujian melambung dengan pakcik and makcik pasar puji saya pandai speak English. Padahal time tu saya pakai hentam saja and angguk serta geleng, sebab zaman tu pandai English pun tak banyak mana , macam orang rabun la. Hihi tapi sekarang kau hentam aku bi, aku hentam kau bi. Haha rasa macam best pulak sebab dapat memahami bahasa omputih, selain mat salleh punya bahasa saya juga sedikit sebanyak boleh berbahasa thai. Mesti ada yang kata saya mamat siam. Oh peliss I warganegara Malaysia. Cuma I learn sesikit bahasa thai tuw. Pendek kata kalau pergi thai dengan family ada lah mulut terlopong ternganga tengok si carl lesmana cakap thai. Hak tuii bajet. . OK stopped!



And tadi bila I belek-belek album dengan eta terasa macam rindu sesangat , sebab every day meet them. And the thing funny buat saya nak ketawa sampai pecah perut. On the first month eta dekat sekolah and masuk kelas belakang cenggitu.

Student : minah salleh lah.
Miss : hello and good morning
Student : hangguk.
Miss : start mengajar dalam bahasa omputih and ?????
Student : YOU STUPID !

Haha and adalah miss cerita dekat saya yang pelajar panggil dia stupid, and I think biasalah kan budak kelas belakang yang pemulihan cenggitu , bahasa melayu pun teragak-agak inikan pula bi, yang dorang tahu perkataan stupid tu jerla, kadang-kadang nak ketawa pun ada.


did you notice something? just only me a boy at their home. ahaks. they are my neighbour taw. ruma eta dekat saja dengan rumah hahaha. time ni tengah buat dessert amerika. nak tahu ? klik video ni. .  


 look at the stage. hanya saya dan kawan baik saya si ilham saja yang lelaki. ceh kenkonon teman ilham sebab ilham main guitar time tu. tapi kena nyanyi, puii suara saya macam katak panggil air hujan yang tak nak turun, sebab dah lama tak berkoir and bernasyid. at my school dulu-dulu saya ceburi bidang nyanyian, since tadika lagi. no wonder la i giat aktif dalam seni muzik. dulu cikgu ada jugak offer masuk team dikir barat. tapi ? oh peliss saya tak minat nak kena henjot kepala. haha

hey you ! minah salleh rempit aci dak letak nama cenggitu ? ehehe.. gurau saja.





.



moral of story : we need learn and learn english language although our english speak not so good, we have to being good, practise make perfect ..

Terima kasih baca celoteh saya.

4 comments:

Ezad Izzuddin said...

Minah salleh bawa vespa tuuuu , hahahahaha

Zayani Zulkiffli said...

zaman sekolah paling best :)

yana yani said...

wah yana pon ada kisah cikgu ETA nih..:)http://liyanayani.blogspot.com/2012/02/kisah-cikgu-eta.html

ejulz said...

pergghhh.. mantop.. hehe