Wednesday, June 12, 2013

Cabaran bermula !

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Hello readers , sorry it has take a long time for me to posting a new entry on my blog ,

Lepas 2 minggu cuti rasa happy sangat , sebab dah start buat assigment bagai , kerja pun dah mula nak melambak so tak payah nak menyibukkan diri dengan hal yang merosakkan pemikiran , yeah wake up from the crazy things =P

Actually i am missing my mama so much , sebab a few week ago mama feeda n papa azman pergi buat umrah , so lama jugak tak face to face dengan mama , just melalui skype saja a few weeks ni , haha . and hari ni mama dah balik malaysia dah ! yeay , seronok . tapi tak jumpa jugak lagi mama sebab weekend ni baru dia sampai besut nogori i nih, haaha. sumpah terasa sangat rindu dengan mama sebab banyak cerita yang tergnatung tak sempat nak story , sebab my mama is my bestfriend, ngeh3 dia lah tempat i mengadu , selepas my mok . aritu papa plan nak bawak saya sebab nak ada teman , sebab mama dah bawak angah sebagai teman( my lawyer sis) . so takpelah maybe next time .heehe


Bukak sekolah ni memang best sangat , belajar di tingkatan 6 sangat lah okay dan best sebab still dapat guide dari guru-guru , my favourite subject is muet . Yeah addict gilerr dengan subject tu sebab yang ajar muet pun my mak punya rakan karib , so she treat me like a student and like a son , banggalah kejap !. and the other subject pun memang best , saya amek 4 subject that is bm , pengajian am , sejarah dan geografi . cikgu yang ajar saya semuanya sangat baik , respect them !


Lecturer/cikgu yang mengajar pun tersangat lah sporting , sebab dorang semua kenal saya dari form1 lagi till now , tapi serius saya respect dengan pengurusan tingkatan 6 sekolah saya sebab administration dia tersangatlah serius tapi tapi tapi the teachers tersangatlah sporting , so rasa macam masuk tg6 ni best sebab semua guru yang mengajar di tingkatan 6 kenal my parent , so nak degil-degil pun tak boleh ,  bersyukur sangat-sangat semakin i jadi takut and respect dengan cikgu semakain berkat ilmu i , tak gitu ?


By the way , inshaallah mungkin kejayaan saya mungkin disini kot, hari tu saya mati-matian tolak universiti sebab nak masuk tingkatan 6 , cikgu tingkatan 6 pulak bukan kemain paksa suruh saya masuk u , tapi saya tetap stay dengan tg6 , yeah several student cakap lah yang form6 ni susah , bagi saya tak susah langsung , cuma kena usaha , saya yang dulunya bermusuh ketat dengan subject sejarah dah mula memupuk minat cintakan sejarah , sebab cikgu yang ajar sejarah sangatlah cool , sebab saya amek aliran sejarah adalah fokus utama nak buat law kelak . suggest daripada mama feeda la ni , so saya pun just go on dengan aliran sejarah .


Kalau bab persahabatan , saya sangat happy ! just mula-mula dulu ada jugak several student dari sekolah lain yang membuatkan saya rasa annoying nak mampos , tapi setelah dia dah keluar and berambus masuk politeknik kot and kitorang divided by group i tak jumpa dah the annoying team yang suka buat kacau , till weols semua panggil dia team bitch sebab suka buat bising . kawan-kawan saya semua tak suka budak tu. sebab dia selalu ganggu majlis and degil , masa orientasi aritu saya dengan syafikah (my bestie) umpama nak amek pistol terus bedil dorang tu , and nasib kesabaran masih tinggi , cikgu zarina(bm) kasi kerja suruh i dengan syafikah handle pelajar 6 bawah aritu tapi budak tu buat tak endah je , rasa nak kasi penyepak , sebab degil sangat , alasan dia form6 tak yah dah nak buat kerja-kerja gini , tapi bersyukur sebab dia dah keluar , so takde dah yang menggangu , so weols can enjoy our studies =) tadaaa


And lepas di bahagikan kumpulan ni ternyata kumpulan saya sangat lah awesome , saya dengan syafikah terpaksa berpisah sebab dia ke aliran economy and saya ke aliran history , cuma time kuliah kami masih sempat bersama . haha kawan dunia akhirat .and yang penting " saya dapat kawan baru " 23 orang semua penghuni kelas saya , lelaki 10 dan 13 gegurl , so tak bising sangat . since the last year student yang dapat 4 flat dari kelas aliran kitorang so aritu cikgu ada lah memberi cabaran kepada dahku untuk menaikkan nama sekolah , masalahnya boleh kah saya dapat 4 flat itu ? inshaallah dengan izin allah , dengan doa mak ayah dengan doa cikgu-cikgu saya mungkin akan menjadi salah seorang yang mendapat 4 flat . sebab semua subject yang saya belajar sangat lah best dan enjoy . saya cabar diri saya ! =)


So , that all for the beginner , inshaallah sampai tamat semester 1 saya hanya akan bercerita di blog saja sebab twitter dan facebook saya dah deactived buat selamanya atas alasan yang tertentu yang menggangu kewibaan saya . dan sebab diharamkan dah main benda alah tu , so i just post everything in my blog la , nasib ada blog , lepas ni rindu nak blogwalking ke blog kak mia ( my tabek spring senior lah dalam dunia blog ni ) rindu nak berjoget di blog kak mia / mialiana . hehe sebab bila bukak blog, blog mialiana lah saya akan terjah awal-awal sebab kak mia is sporting , ngeh3 .


Saya dah berjanji nak berjaya , sebab atas paksaan mama feeda dan mak lah saya masuk form 6 , so saya akan buktikan pada mama dan mak saya boleh . sebab saya tahu mama pembaca tegar blog saya , saya rasa bersemangat nak tulis . mama and mok adik akan buktikan satu hari nanti adik mampu berjaya .

Oklah dulu nak out nak buat nota sejarah kejap =)

 Geografi sejarah aliran saya =)


 love theese book , wohooo sejarah deeply in love with you baby =)


 Jadual yang cool , 



Thanks for reading . much love from me , carl lesmana .

6 comments:

Syuhada Nasya said...

selamat berSTPM ya awak hehe kita minat geo ! lep lep

muhamad Nazri said...

form ye,, bagus masuk form 6,, walaupun sebelum ni agak taf skit, tpi skarang ok kot sbb sistem sem kan? apa2 pun gud luck with your study!

Carl Lesmana said...

@Syuhada Nasya Yeah geo pun saya minat . form6 the best =)

Carl Lesmana said...

@muhamad Nazri ya saya form6 , yup sekarang ni sistem sem, so takdelah susah mana . tp still ramai y cakap susah , hehe thanks ya .

muhamad Nazri said...

@Carl Lesmanamungkin tak biasa kot.mcm masuk u jugak la..tp nanti ok la tuh

Carl Lesmana said...

Inshaallah . =)