Sunday, June 16, 2013

Cerita Aku dan Abah dan Papa .

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Firstly . selamat hari bapa !

 maaf post ni sekadar luahan hati , yang tak suka sila pangkah awal-awal okay . terima kasih =)

Dulu masa kecik , aku jarang sekali jumpa abah sebab abah aku kerja di kuala lumpur dan aku di terengganu  bersama mak , cuma selalu on call dengan abah , sebab dalam a few weeks gitu baru dapat jumpa abah , sob sob itu zaman kecik lah .

Masa kecik aku ingat lagi , time abah balik kat rumah mak . Abah mesti akan bawak aku jalan-jalan dan shopping , apa saja aku nak abah turutkan . aku ingat agi aku menggedik mintak kasut yang ada lampu dekat bawah tapak , yang kalau berjalan akan menyala . hoho Well zaman kecik-kecik aku umpama anak emas , wekkss =P bila abah balik saja mesti dia akan bawa ole-ole dari kuala lumpur , yes ! budak kecik yang tak reti apa-apa bila seorang bapa bawak balik ole-ole , bangga wehh . ye la aku terpisah kasih sayang tapi aku terlebih kasih sayang . siapa yang memahami dia akan faham situasi aku . eh macam mana tu ? sebab aku merupakan anak bongsu abah lah aku lebih manja sikit dengan abah ,  kakak aku selalu buli aku anak kesayangan abah , sedangkan dia yang anak kesayangan abah , ok cukup !


Ingat lagi waktu zaman tadika dulu , aku rasa time tu birthday aku kalau tak silap , abah buat suprise , dia belikan aku basikal . yeah basikal speed tu kaler hijau ngeh3 , aku terkejut bak hang . so time tu kemain aku membangga depan sepupu-sepupu aku . haaaha . dorang jealous la sebab basikal dorang buruk . haaha . sebab area rumah mak ni , dikelilingi dengan rumah sepupu sepapan so kehidupan aku tak la sunyi .


Kini " SAYA DAH BESAR " =P , aku dengan abah seperti ada tarikan iaitu aku dari kecik sampai besar kalau demam sampai tertidur-tidur macam kubur nak panggil saja, then dapat dengar suara abah aku boleh segar seperti orang tak demam . bangun . aku mula terfikir , yeah aku anak abah !


Aku seorang anak yang manja , walaupun aku lelaki . ya manja ! aku tak malu mengaku , aku manja dengan abah dan emak .(setengah orang dia malu nak mengaku " spesis bongok" ) sekarang bila aku ada problem aku story dulu dekat mak aku, sebab mak aku umpama rakan karib aku , aku suka cerita dekat dia , cerita kemain cerita tapi tak reda , hati tengah gusar then aku akan call abah , aku terus cerita . lepas dengar nasihat abah aku terus semangat .


Ingat agi time sekolah dulu , aku sampai dipanggil ke bilik disiplin sebab bergaduh bila orang ejek nama abah , maklum ar budak-budak . aku pun budak time tu , aku gaduh giler heboh .haaah demi mempertahankan abah . cewahh kalau abah baca ni mesti abah bangga . abah memang tak baca tapi aku tahu kakak aku akan baca and dia akan ketawakan aku lepas ni . ngeh3 .


Aku sekarang kan dah besar , aku selalu jugak la kalau rindu abah aku akan mendarat dekat rumah ibu aku di kolumpo tu, aka mak tiri aku yang tersangat heaven , baik sangat-sangat . and kalau dekat rumah abah , aku macam anak raja .  aku tahu anak kesayangan ibu aku adalah aku dan kakak aku , yeah memperasankan diri hahahaa.  yeah aku sayang ibu aku jugak .heeehe . susah nak cari ibu tiri yang baik , 1000 dalam 1 susah nak jumpa . tapi aku bangga dengan kehidupan aku . ada banyak bonda, =)


Then hari ni pagi tadi lepas mak kejutkan aku dari tidur , terus aku cari handphone , area tu pukul 6 lebih , aku mandi dan solat lepas solat terus aku direct call abah , sebab aku tahu abah aku time tu dah siap-siap nak pergi kerja sebab kalau lambat akan kena traffic jam , kl memang macamtu asal lambat sikit memang panas ar buntut menunggu .haaaha



Okay itu abah , kalau papa pulak . yeah dia merupakan bapa angkat aku , aku sayang dia sangat-sangat . aku menumpang kasih dengan papa lah . dia layan aku macam anak kandung dia , dia ada 2 putera dan sorang puteri , dan aku .haaaha tapi abang dan kakak aku semua dah kerja , abang yang paling rapat dengan aku pun dah start paraktikal dah .

Papa ?  . aku ingat ag , time aku buntu , aku stress dengan kerja sekolah , aku stress dengan orang sekeliling aku , aku akan cari papa . aku selalu skype dengan papa dan mama , aku akan mintak nasihat papa . alhamdulillah bila lepas kena tazkirah papa aku akan happy dan lupakan sejenak masalah .


Aku sayang gila papa aku , seperti aku sayang abah aku . aku kadang-kadang rasa macam segan , dia suka sangat belikan aku something new , baju . jeans . and telefon , yeah samsung notes aku tu papa yang belikan . aku akan ingat sampai bila-bila . haaahaha.


Aritu , aku buntu dengan pilihan aliran belajar , aku fed up . papa rancang nak hantar aku masuk mmu , tapi mak aku tak izin , so bila bincang elok-elok papa suggestkan aku masuk form6 so aku akan buktikan kepada papa aku mampu buat , hari tu aku dapat offers upu tapi aku tak pergi pun sebab course yang tak berapa nak cool , papa suggestkan aku masuk form6 . alhamdulillah aku gembira dan enjoy belajar di form6 .

aku harap satu hari nanti aku mampu berjasa untuk kedua orang bapa aku nih , abah ! adik sayang abah . also papa , mereka berdua semangat saya !


thanks for reading .

4 comments:

Nana Liena said...

untung la keluarga besar macam itu..ada keluarga angkat lagi.. ^^ bersyukur seadanya..jangan hampakan harapan keluarga yea.. ^^ selamat hari ayah n papa

Carl Lesmana said...

@Nana Liena inshaallah akak , terima kasih atas komen yang membina , hehee

wahida said...

beruntung ko nok...aku ni dari kecik takde kasih sayang ayah...huhu...

berbaktilah pada mereka selagi hayat mereka masih ada....

Carl Lesmana said...

@wahida inshaallah akak . terima kasih ya :)