Thursday, July 11, 2013

Rasa nak nangis !

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Adakah ni ujian ?

Saya nak nangis , tapi ingat abah pernah pesan . " anak lelaki tak elok nangis "

Saya nangis jugak balik tadi dengan mak walaupun setitik dua titik air mata yang jatuh . Yeah menangis sedih , sebab saya terpaksa berpisah dengan my lovely classmates .

Mulanya , si farhan . the only one people whom i respect in my class . yeah i started loving him as my bff , but a few days ago , sehari sebelum puasa . dia datang sekolah dia siap cakap babai lagi dekat saya , dia nak berhenti sebab nak sambung pelajaran ke Unisza kelak . yes i terima .

Farhan ?
orang yang minat korea sama dengan saya . kitorang selalu bertukar pendapat .
Kitorang suka cakap english bila bersama , lantak orang nak kata apa .
dia ? saya panggil dia Oppa! sebab muka dia ala-ala korea , sebab putih . saya suka kawan dengan dia sebab nama dia hampir sama dengan abang kesayangan saya , Eddy Farhan dan tak sombong .

Tapi ? hari ni saya dikejutkan dengan sesuatu yang amat membuatkan saya nak nangis . My best friend si azizarin mustafa , dia dah berhenti sekolah . and today hari last dia dekat sekolah , saya lembik umpama badan nak rebah . lemah semangat . sebab semalam saya ingatkan dia bergurau nak berhenti , atas sebab tertentu . saya nasihatkan dia jangan . tapi kalau form6 kalau tak boleh nak fokus memang down , dia bukannya tak pandai . result spm dia lebih terer dari saya . tapi dia nak stop awal-awal . so apa boleh buat ?

ren ! = awak tahu tak , tadi lepas teman awak jumpa cikgu , saya nangis tau dalam bilik guru . nasib takde orang tahu .

ren and farhan , ingatlah saya akan sentiasa ingat kalian berdua selama saya masih hidup , kalian pun jangan lupakan saya eh !


p/s: semalam semangat gilerrr puasa , hari ni lembik sebab hati tengah berduka, tapi apa boleh buat ? itu semua takdir ALLAH kan ? saya sebagai hambanya kena terima dengan hati yang terbuka . selamat berbuka semua !


thanks.

1 comment: