Monday, August 12, 2013

Raya pun raya jugak . Belajar jangan dilupa !

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Yeah title was like ayat mummy jarum tengah ceramah . Mana tak nya , jalan-jalan rumah cikgu , time sembang saja terus akan ada ayat " raya pun raya , belajar jangan dilupa " . oh em gee , on that time aku jawab macam slamber jer . mood raya kan cikgu , hahaha

So , last night when i thinking about it back , i felt arghhh betul jugak kata cikgu . sebab raya is raya tapi study jangan dilupa . wohooo


And today , i went to book stores get my muet and geography books , because i wasn't haven it . and now mood raya dah kelaut , mood belajar la pulak .


The teachers really runsing , sebab i am pra u student and still bergaul dengan para pelajar , so takut mood main-main tu ada lagi , tak macam orang masuk UUUUUU dah , tak terlibat dengan sekolah, when i thinking bout it . terasa macam boleh kah aku teruskan ?  rasa takut jugak . november ni semester1 , aku mende apa aku tak tahu lagi , yang aku tahu pengajian am serta sejarah , tu je subjek yang aku boleh go on sekarang , geo dengan bm memang kelaut . Tapi aku dah pasang azam , start bukak cuti lepas raya ni aku nak fokus on belajar , pergi sekolah dah tak nak bawak dah gadget2 . aku nak fokus pada buku je.


Tetiba teringat kata seseorang " time belajar kita belajar sungguh-sungguh , time main kita main sungguh-sungguh " so can i ? jadi i had faced this fact and kena cuba lawan pengaruh setan-setan pemalas , mood pemalas memang banyak sangat .

Nan hado , aku target 3 pointer first exam ni ,. harap-harap dapat lebih . tadi masuk bookstore aku beli buku ilmiah gitu , konon-konon nak isi rohani . hahaha time ni konon-konon la , tapi bila tiba suatu masa , buku ilmiah ni lah akan jadi teman rapat <3


 see again jangan bersedih , aritu dah kaler kuning .


 Muet and geo :)


semoga aku temui kejayaan suatu masa nanti ,

Thanks for reading ! mood belajar dah tiba , bai bai raya ..

4 comments:

fasha said...

sometime tu be nak ade mood blik mmg kne cri s..some motivation bru la ade smgt blik..hee..stdy smrt kay :-)

Lelaki said...

malas ni mmg hebat.

Carl Lesmana said...

@fasha yeah . motivasi tu harus selalu , kala tak akan terbabas hihi. thanks ya :)

Carl Lesmana said...

@Lelaki haha memang hebat .