Thursday, August 8, 2013

Tips Fotografi

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Memandangkan sekarang ni , aku dah ada Digital SLR kamera sendiri jadi aku pun belajar la sikit demi sikit tentang dslr tu , aku pun sebenarnya confuse sebab tak lah reti sangat nak setting - setting kamera ni and tidak berminat nak tahu pun apakah itu setting haha , aku cuma tahu amek gambar , and kalau cantik keep it , kalau hodoh delete it . senang je kan ? wakaka

So , disebabkan aku rasa tercabar sebab abang aku reti shoot gambar cantik , aku jadi cemburu . kahkahkah , jadi aku pun try lah ushar-ushar cari tutorial  tentang kamera digital slr tu ,nak tanya abang memang tak la kan , mula-mula ni kita harus membajet tahu , ahaha naik kemutu aku dibuatnya , aku pun tengok satu persatu setting asas di youtube , tapi still tak berapa nak umppppsss sebab aku pakai lens biasa je untuk kamera aku . haha

So bila aku dah stop youtoubing aku pun ushar lah blog-blog yang berkaitan fotografi , dan aku terjumpalah satu blog ni , empunya blogger Tarmizi Shukri (klik)  , tetiba jadi ada feeling nak ketahui rahsia-rahsia tentang fotografi , haha so aku pun baca one by one lah entry beliau , sedikit sebanyak dapat membantu aku .

so kalau sesiapa nak tahu sedikit sebanyak tentang hal yang berkaitan dengan fotografi , korang boleh la terjah blog beliau .

TIPS FOTOGRAFI BY TARMIZI SHUKRI


p/s: like his blog sebab nama dia sama dengan i , haha dia Tarmizi shukri and saya Tarmiziani . wakaka

Thanks for reading !

2 comments:

fasha said...

haha..kebetulan nama sama pulak kan..heheh

Carl Lesmana said...

@fasha haha kembar kekdahnya hahahaha