Tuesday, September 3, 2013

Lemah Semangat .

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Sejak dua menjak ni aku jadi lagha sikit , aku buat kerja pun macam dah tak betul . Kerja rumah aku macam haprak , yela aritu dah amek cuti 2 minggu rehat dekat rumah , nasib ada mc . duduk rumah bosan sangat . serius .

Sekarang aku sedang cuba untuk kejar balik apa yang aku tertinggal dalam pelajaran , sekarang ni jugak tiap isnin wajib kena check up . sampai bila aku tak tahu . check up apa lah sangat . huh

Exam , exam , exam . menatang ni lah buat aku panik sekarang ni . serius ! aku macam tak yakin dengan diri aku , cikgu sikit -sikit .

" Kalau awak tak dapat A subjek saya , siap awak ! " 

wOOOOH itu mendebarkan aku , ye ! cikgu bagi amanat rasa macam tak berguna kalau tak dapat apa yang cikgu targetkan , sebenarnya aku tahu A itu memang untuk diri aku jugak , aku tahu cikgu aku akan gembira dan puas hati bila studentnya berjaya . kan kan ?

tambahan cikgu pengajian am cakap , " mizi kalau awak nak sedap duduk , awak kena boleh 4A untuk exam ni " ya ! aku nak itu , siapa tak nak 4flat kan ?, tapi aku lemah semangat . benda baru , pelajaran baru . tak macam dulu dah . sekarang semua benda aku kena buat sendiri , dulu cikgu selalu suapkan bhahaha.


Aku kena terima kenyataan , aku sekarang pelajar taraf U , bukan lagi sekolah , tapi aku lambat sedar ! kalau zaman sekolah exam akhir tahun , tapi sekarang exam SEMESTER ! okay , aku repeat SEMESTER weyhhh . aku panik . nasib ada masa lagi .


Aku dengar kawan aku dekat u exam , aku dekat PRA u ni pun dah gabra tahap apa ntah . aku akui aku kurang cerdik , tapi aku cerdik . hahaha . yeah aku lambat pick up .


Aku , memang target aku . Buat degree nanti nak amek law studies . aku nak jadi peguam , kak bakis aku pun peguam . tapi bagus gak , sebab kalau aku amek law dengan spm aritu mesti otak aku jem hahahahaha .so harap-harap berjaya lah nanti buat law dengan degree . harap dapat buat yang terbaik di PRA U ni , nak tengok mak happy .

Kbai , nak rehat . doakan aku success dalam apa jua bidang yang aku ceburi ya teman-teman .
MISSION = STPM - DEGREE - MASTER - last buat PHD , mak saya suruh belajar selagi mampu . heeehe . cikgu pun cakap , kalau pelajaran rendah . kita akan jadi kuli orang , hal itu menakutkan saya . i will try my best ! Semoga ALLAH merahmati perjuanganku . amin

TQ . XOXO : CARL LESMANA .

2 comments:

Aeda Zainal said...

Chill la yg penting usaha dan tawakal jgn lupa juga enjoy! Belajar perlu enjoy bkn bermaksud bersuka ria tanpa arah cuma ikut rentak in sya Allah boleh. By the way gua ex PRA Student dan degree student ;)

Carl Lesmana said...

@Aeda Zainal thank you very much for dropping comment . rasa semangat sikit dah . hehe sikit ok. hihi