Saturday, September 14, 2013

My Dusun Story .

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Hai bersua kembali setelah sekian lama aku menyepikan diri . Mood menaip memamng rajin tapi feelingnya yang tak ada .

Okay , kali ni aku nak cerita tentang hujung minggu aku yang sangat menarik . Dusun ? yeah dusun . Minggu lepas hari khamis gitu , masa gap/ masa rehat kem . Aku serta beberapa orang team aku discuss nak ke satu dusun ni . Milik ayah wan sharifah .

Sebabkan frust sebab fakulti ekonomi buat durian feast haritu tak ajak classmates aku , hari ni lepas saja tamat kem geografi pagi tadi . para pelajar perempuan berpakat nak ke rumah sharifah la , sebab dalam area pukul 3 macam tu dorang nak ke dusun ayah sharifah la . If tak silap aku , bajet aku yang nak hadir , aku sorang je teruna dan ditemani 6 dara pingitan , tapi petang tu ?

Aku terlewat sedikit kesana , sebab ke bank terdahulu nak withdraw some money , sebab nak ke satu tempat (aku cerita kemudian) . lepastu aku boleh tersesat jalan nak pergi dusun sharifah ni , memang perrhhh tahap kesabaran aku tadi . Ditambah dengan gigi aku yang tengah sakit . bhahaha . aku sampai je sana nasib sharifah tunggu dekat jalan utama , kalau tak memang sesat lah aku . sebab aku macam waswas giler dengan direction yang dia bagi . hahaha .

Sampai saja dekat sana , aku tengok YA ALLAH , ghaaamainya orang . malu segan-segan gitu . masuk dusun tu , rupanya bukan aku sahaja yang datang , deskmate aku si Amir pun ada , wohooo lagi lah aku suka . yang teruna pulak include aku 5 orang la . yang datang Amir , Hazazi , and 2 orang kawan dorang(aku tak taw nama) aku just salam-salam . lepastu diamkan diri , sebab malu . ngeh3 .


 Ini Amiruddin . aku panggil amir , sesetengah panggil din , dia ni nampak je slow biasa , tapi otak pro giler . budak u ni tapi dia tak pergi u sebab nak form6 . Result spm dia , memang perhhh memang terbaik . triple miple result aku , aku sayang dia . dia suka guide aku dalam pelajaran .


 aku tengok mira ni macam kak joyah je , ni sorang lagi classmate aku . Orang subang jaya , hari ni jejak saja dusun . papa dia call tak angkat terus , adik dia datang nak amek dia siap bagi excuse lagi tak nak balik . Pestime masuk dusun wehh . aku yang duduk kl pun kenal dusun jugak . hahaha



 gigih bebenau dorang ni ya . hihi


 ini tuan punya dusun . gile fasih betul dia dengan keadaan tempat ni ,


 sebijik macam opah aku pergi pasar , pegang bakul macam ni lah bhahahaha


 Anasuhah dan ena .


 Semestinya fadilah aku nak jugak , haha si melina ni mata ke atas . gigih dia jolak buah ,. wakaka


 yang ni aku tabik spring . first time woh depan mata aku aksi sebegini . 


 cis . siap bagi piss yo lagi dekat aku bila aku suruh dia turun  sharifah kau memang terbaik . nampak macam ni , bakal pensyarah ni seksok . amin . semoga ALLAH makbulkan .


 dughiiian weyh . sedap bebona den tengok kome .


 budak subang makan dughiaan tu . hahaha semangat dia nak durian , siap ajak aku panjat pokok dughian lagi , tak tahu ke aku ni tak pandai panjat . hahaha


 ze people on this day .


 gigih dorang kopek durian . aku ni sepatah haram tak reti , sebab aku tak makan , masuk dusun pun sebab nak feeling enjoy dengan kawan , aku makan buah duku je . yang lain aku tolak tepi ngeh3


 oh durian . nampak sedap gila weyh . tapi aku ni makan ( arghh aku tak suka ) ......



 macam-macam ada .


cun gila durian ni . tergoda aku . hahaha pewittt .



 nilah rumah sharifah yang dulu , tapi aku tak pasti sharifah sempat membesar dekat sini atau tak sebab lama gila rumah ni , seram pulak aku tengok . si melina pulak acah tak acah je , aku dah imagine puaka nyang rapik hahaha


 muka mintak penampar ke mintak penumbuk eh ?


 buah yang lebat gila , inilah kali pertama aku jejak dusun setelah 8 tahun aku jadi dewasa ni aku tak pernah jejak sekalipun dusun .


 nak balik dah ni . babai :)


 muka blurrrrr .


 dengan fadilah pun boleh , durian tu aku pegang tak lepas-lepas sampai terbawak-bawak dekat ghumah nasib mak makan durian , hahaha . actually rumah aku ni ada durian hasil dusun atuk aku , tapi aku ni tak pernah nak jejak sana . ni pun pergi sebab rasa feeling tenang dengan kawan-kawan =)


 nak balik dah . babai =)


 ini classmates aku selaku bff aku . 


last but not least .

Terima kasih sharifah sebab undang budak kelas kita pergi kebun kau , nasib ada kau dapat jugak si mira subang tu kenal dusun durian . hahaha aku ketawa lupa dunia kalau ingatkan si mira tu . ada ke patut tak nak balik , hahahaha

Thanks for reading ! 

2 comments:

Sally Samsaiman said...

gila heaven makan camni!!

cik amal said...

perghh!! makan smpai kenyang..
ni pkai camera apa ehh ? cntik!

SEMUA PESERTA DAPAT HADIAH
syarat mudah, tak perlu klik iklan, sponsor sikit, dan ada rezekii, korang akan dapat rm40 cash/topup atau hadiah-hadiah lain..
http://www.cikamal.com/2013/09/random-by-cikamalcom.html