Friday, December 27, 2013

Dunia pancaroba.

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Sebelum baca lebih lanjut , baca dulu puisi yang saya sediakan ya kawan-kawan =)

Dunia pasti berputar…
Ada saatnya kita tertawa…
Langit pun akan mendengar…
Atas Lisan yang terjaga.. !!
Dunia pasti berputar..
Ada saatnya kita megeluarkan airmata..
Dengan tumpuh doa dan segala upaya..
Berpasrah akan kehendak dan kuasa-NYA …
Aku memang manusia biasa..
Aku pun terlahir dari keluarga sederhana..
Aku hanyalah tanah..
Jemari pun tak kan sanggup untuk menadah..!!
Ku mohon jangan kau urai tanya ..
Mengapa aku bisa,, mengapa aku tidak bisa..
Ku mohon jangan kau khianati rasa..
Karena kebohongan tak’kan mampu bertahan Lama .
Okay , puisi kejap dekat atas tu . Semalam , dalam pukul 11 macam tu , tetiba dapat email daripada google , mengatakan bahawa email aku dibuka oleh orang lain , aku time tu terkejut yang teramat sangat , dahla masa tu aku otw nak masuk tidur dah , email sampai dekat handphone aku .
Dalam masa yang sama aku tengah bersedih sebab abang nak melanjutkan pelajaran ke jepun , lepastu risau akan kesihatan tokki aku . Ditambah dengan email di hack , subhanallah perasaan aku time tu Allah saja yang tahu .
dalam fikiran aku ,
" habislah barang-barang yang aku order dengan kedai online sebab aku pakai email tu "
"habislah maklumat peribadi aku "
"habislah , habislah , habislah "
then teringat ! aku kena try buat , aku secure and try log in , and test dekat lupa password bagai , then email dihantar ke email peribadi aku yang satu lagi .Alhamdulillah , selamat .
Tapi ? tidak semena-mena dapat pulak email dari google , yang ada orang cuba buka akaun facebook aku , well akaun facebook aku yang satu tu , dah lama aku deactivekan . Aku panik aaa , sebab ada sorang member aku , dia kena ugutan melalui facebook arrr, siap ugutan dengan ayat kasar arrr . panik sangat , aku pun check , 
Mesti hacker tu cuba untuk buka akaun facebook aku yang carl lesmana ni , malangnya dia tak tahu yang akaun facebook aku sekarang aku gunakan email lama , dan bukannya email yang sekarang , email yang sekarang aku pernah guna untuk facebook aku yang aku buat carllesmana2 satu ketika dahulu , tapi facebook tu aku dah deactive , tetiba reactive balik . dari situ lah aku tahu ada orang cuba hack aku , serius panik .
So , aku fikir positif , aku tukar balik segala email aku , segala password dan buat secure . and reminder dekat handphone if anyone try bukak selain dari gadget yang aku guna .
Aku tak fikir lain dah , yang aku fikir blog . sebab time semalam , aku cuba bukak blog tapi tak dapat nak log in , aku panik tahap apa entah . Lama-lama lepas secure semua , blog dapat dibuka .
Anyway , aku tak tahu apa motif orang hack aku .
nak kata aku HOTSTUFFFFFFF , aku ni ordinary sajooo .
nak kata aku FAMOUS AMOUS BLOGGER , follower pun tak sampai 2k .
nak kata facebook aku ramai orang follow ? memang tak ah , sebab facebook aku hanya add orang yang aku rasa aku kenal saja,
mungkin ? dia nak buat ugutan jugak dekat aku . nauzubillahminzalik .mohon sisih malaikat 44 . 
dear hacker !
" kau ni dah takde keje lain ke ? aku tahu kau akan cuba baca blog aku , sebab mesti kau kenal aku sebabtu kau hack aku kan ? so aku nak cakap . kiamat sudah dekat , tak takut ke aku tak maafkan dosa kau ? "
bertaubatlah . masih belum terlambat and please stop your aktiviti menghack akaun orang . sebab kalau kau hack aku pun tak guna jugak , sebab aku ni manusia biasa yang lebih bijak dari kau =P phuiii .

kepada sahabat-sahabat yang baca post ni , saya nak cakap !
"berhati-hati " maybe salah saya kot mungkin lupa nak log out dekat mana-mana , 
so awak semua jangan cuai okay , 
,
and one more ! tolong berhati-hati dengan manusia zaman sekarang sebab , haters tu umpama gunting dalam lipatan , kita tak tahu siapa musuh kita . so hati-hati , macam saya since peristiwa last night , habis semua akaun saya buat security .

peace yoo , assalamualaikum babai !

3 comments:

Muhammad Faiz Mohamed Saaid said...

hooo, takpa, rezeki Allah bagi, bukan haters tuh

Carl Lesmana said...

@Muhammad Faiz Mohamed Saaid Alhamdulillah

husna zahidi said...

risaunya kalau jadi macam tuh..:S
mujur dah selamat settle semua..