Monday, June 10, 2013

Serahkan Orang yang Menzalimi Anda itu kepada ALLAH ,

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Hari ini , aku terasa sangat gembira , terasa sangat sedih , dan terasa sangat bertuah , tadi baru sahaja semangat belajar muncul mencurah-curah aku dikhabarkan dengan berita kurang enak didengari , rasa lemah . tadi lepas solat aku belek-belek buku yang dihadiahkan mama kepadaku berjudul " don't be sad /jangan bersedih " and terpikat kepada kata-kata dibawah , sesungguhnya aku bukanlah hambanya yang kuat untuk menghadapi segala dugaannya , harap-harap esok aku akan okay dan dapat teruskan pembelajaran seperti biasa .


Kata seorang penyair :

Kepada Dzat Yang Maha Memberi keadilanlah ,
kelak pada hari berbangkit ,
kita semua menuju .
Di hadapan ALLAHlah
semua musuh akan dikumpulkan .

Adalah sikap yang adil dan bijaksana jika seorang hamba menunggu hari ketika ALLAH mengumpulkan semua orang yang telah lalu dan yang kemudian , dan ketika tidak ada lagi kezaliman . Hakimnya adalah ALLAH yang maha Perkasa dan saksinya para malaikat ALLAH .


Kami akan memasang timbangan yang adil kelak pada hari khiamat , maka (pada hari itu) tidak ada seorang yang dizalimi barang sedikit pun . Meskipun (amalnya) hanya seberat biji sawi . Kami pasti akan memberikan balasannya . Cukuplah kami sebagai pembuat perhitungan (Al-Anbiya': 47)


Hilang Kepercayaan !

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Been played , been lied , and macam-macam , depan baik belakang jahat ? what kind of human like this ? don't like , just tell the truth and no need to back talk ? but when had faced to faced , pretend cool and good . OH EMMM GEE . i serik with this kind of people , and one more saya tak suka hal kerja dicampuradukkan dengan hal peribadi , ok bai .

nah baca sini : entri khas ! " sini " maaf , when i give full kepercayaan kepada orang , tapi orang sia-siakan memang lepastu i tak kan tegur sampai mati , tapi ibu i cakap kita harus saling memaafkan orang lain , tapi maaf gua keras sikit . gua sensitif .



Thanks for reading xD