Saturday, January 25, 2014

Masa benar mencemburuiku .

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Masa , bila orang cakap pasal masa , mesti orang akan cakap masa itu emas . Sekarang baru aku merasa keemasan masa, bila aku tak punya banyak masa untuk melakukan sesuatu .

Sekarang aku terlalu sibuk , baru aku tahu gimana jadi pelajar yang betul-betul pelajar . muehehe.  Sekarang , busy . weekend pun cikgu buat kelas , nanti kelas malam lagi . Bukan nak mnegungkit tapi nak bagitahu betapa pentingnya pengurusan masa . sekarang aku sibuk sebab nak kena settlekan pbs atau tesis gitew. So far so good , Alhamdulillah Allah kurniakan kesihatan yang baik setakat ini .

Aku tak pernah memainkan masa , cuma . semalam aku mahu menguji tentang masa , bila teman-teman ajak makan bersama-sama memandangkan ini weekend . so keluarlah semalam , keluar pukul 8 lebih . amekaw pukul 11 baru boleh sampai rumah .

Akhirnya , kerja aku tersadai . hari ni pagi-pagi lagi aku cover balik kerja tu , and aku pun tergerak hati nak tulis pasal ni , aku rasa masa bila aku dah set untuk buat kerja, then ada terganggu sikit . aku dapat rasakan masa tu umpama lari dari aku .

Sekarang , aku tengah berhempas pulas nak siapkan pbs aku . untuk term2 ni aku kena siapkan 2 pbs , yang mana proposal baru je siap satu . tak start buat pbs lagi hoi . semoga Allah permudahkan segalanya dan aku diberi kesihatan yang sempurna dalam melaksankan tanggungjawabku sebagai pelajar ini .

" I need more time !!!! "hahaha .

sekarang ni , aku kena bijak dalam mengurus masa . sebab aku kena ada masa untuk keluarga , masa untuk adik-adik , masa aku travel bagai . masa makan , sebab aku kalau hadap sesuatu kerja aku tak kan berselera untuk makan .


No comments: