Wednesday, January 15, 2014

Randomly post !

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Pernah rasa stress tak ? tahap melampau yang melampau sangat .

aku ? bila aku stress . aku tinggal segala assignment yang menyemak kepala , dan aku mula baca blog .
baca blog . yeah . bagi aku baca blog , dapat kembalikan semangat aku yang hilang dek stress melampau .

aku baca entry-entry blog orang yang penuh dengan story yang best-best , especially yang pasal lifestyle korang . pasal food (sudah semestinya ) hahahaha .

hari ni sedikit stress , sebab kerja terlampau banyak . tambah pbs pun dah mula start , as a form 6 senior student , aku kena tunjukkan contoh teladan yang baik untuk adik-adik . so walau aku putus asa macam mana sekalipun , aku kena fight .

Aku terkejut , bila ada orang jadikan aku role model mereka , aku ni setahun jagung . dulu aku anggap diri aku biasa saja , jadi bila dah ada orang anggap aku idola , phewww malu aku nak katakan idola , pernah dulu ada orang tanya pasal cita-cita . pasal cara aku handle haters (ajet hot) maaf . cara aku hadapi orang yang bermuka-muka , cara hadapi sahabat yang talam 2 muka , cara aku hadapi HANTU . ya , sini aku nak tegaskan aku sendiri baru tahu , aku salah seorang pelajar yang terkena dengan bisikan syaitan itu . aku terkejut sebab orang yang takde blog baca blog aku , hahahaha budak-budak panggil aku carl lesmana .

Okay malam ni , memandangkan aku nak rileks , walaupun graf tak lukis lagi nak kena submit besok hahaha . takpe-takpe malam nanti aku cuba buat walaupun graf tu susah gila . hahaha

Okay , i'll answer your questions ya adik-adik yang pernah tanya , heehehe .

How do i study ? 
jangan tanya . sebab aku bukannya seorang pelajar yang straight A dalam PMR mahupun SPM , cuma aku pernah dapat nombor 1 masa darjah satu , and dapat duit RM200 dari pihak sekolah . ok ok stop asking . hahaha cuma aku nak bagitahu korang , gunakan masa belajar korang dengan betul , jangan main-main . macam aku sendiri , aku jealous gila bila abang aku sekarang ada di jepun menyambungkan pelajaran dan kakak aku di perth , aghhh jealous ,

aku hanya mampu sambung belajar dalam malaysia , disebabkan penyesalan yang teramat sangat , aku memilih form6 sebagai cabang untuk aku tebus balik apa yang aku tak dapat dulu , aku ditawarkan belajar di UTHM under multimedia course , dan ayah aku sendiri sempat daftar aku di Multimedia University (konon orang grad sini , sijil dia market tinngi)  tapi last-last aku pilih form6 sebagai cabang aku , dan sekarang aku memegang tugas yang berat sikit di form6 sebagai setiausaha perwakilan pelajar , disitu aku rasa kelainan. bila cikgu lantik aku jadi mpp aku rasa mood untuk menebus kembali kejayaan sangat kuat . so kesimpulannya , aku nak cakap dekat korang , jangan pernah putus asa dalam pelajaran , sebab semua manusia Allah dah cipta rezeki masing-masing , cuma atas korang sajo usaha ke tidok .

Haters ?
Usah dikata , aku tahu ada jugak some people yang jenis tak puas hati dengan kehidupan aku , kadang siap pertikaikan tentang keluarga kandung aku , keluarga angkat aku . yang jelas aku bahagia dengan hidup aku , hahahaha sebab aku ada ramai mak ayah .

orang yang dengki , usah bilang . ada saja yang dengki , aku ada orang pernah hack akaun facebook aku , email aku , sebar fitnah dengan menyamar sebagai aku , panik aku kau tahu . last-last aku amek cara mudah , sebab facebook bagi aku dah tak selamat , tiada lagi ciri-ciri keselematan seperti privacy , sebab buat privacy acane pun orang still boleh hack . so berhati-hati dalam dunia penuh pancaroba ini .


Sahabat dan orang yang bermuka-muka ?
klik sini , aku pernah buat tips untuk korang entry

KEHIDUPAN&HUBUNGAN | BAHAYA ORANG BERMUKA-MUKA

okay . aku tahu some of my new friends , kawan dengan aku serius tak ikhlas , bila aku nampak worth ramai gila kawan , bila aku ditimpa susah , masuk wad only beberapa ketul which i can describe as bff , sebab rela ganti mak aku tunggu dalam wad . hahaha bila Allah uji aku dengan kawan-kawan , aku redha , now aku hadapi itu , kawan-kawan baik sebab nak tiru assignment , nak mintak tolong . kalau tak jangan mimpi . aku bukan nak aibkan orang , cuma kita hidup ni . be yourself , macam aku . yeah bila orang suka mintak itu ini , aku memang tak suka , sebab aku jenis sabar bila orang buat aku macamni , aku tak kisah . cuma aku tak suka orang tipu aku . pantang benar . sebab penipuan itu satu pengkhianatan . jangan mimpi aku nak berkawan dengan orang penipu .hahahaha .

Hantu ?
Actually yes , tapi aku malas nak cerita . seram . aku mohon kalau korang ada yang terkena dengan bisikan iblis setan ni , mohon tabah . jangan meracau , teriak bagai . kuatkan semangat sebab aku sendiri pernah kena . jadi tolong kuat .

Kbai , tu je aku mampu cakap . hahahaha
to someone tu yang cakap abang carl ni idola gitewww , belajar rajin-rajin eh . banggakan mak abah awak =)

with little brother . ayman . saja je nak tayang adik dekat blog . hahaha . adik belah keluarga angkat =)

Thanks !

No comments: