Tuesday, February 11, 2014

Aku kepenatan .

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Seiring waktu yang terus laju tanpa henti
aku langkahkan kaki ku dengan perlahan
walau , terkadang langkah ku itu tanpa arah tujuan 

mencuba berlari dari arti kesunyian
Ternyata ku tak bisa ..
mungkin ..
kerena ... langkah kaki ku itu terlalu perlahan
menembus kesunyian yang selalu hadir dalam hariku

sepi ku disini ...
tanpa kamu , dia , bahkan mereka

walau selalu ku cuba untuk membuat hariku dengan keramaian
tapi , tetap aku harus menelan hariku ini
dengan kepahitan

berapa pun langkah kaki ku langkah kan ...
tetap saja 
sepi ku disini selalu mengusik .

Nota : penat menjalani hari-hariku sebagai seorang pelajar , waktuku padat hingga tiada masa buat keluarga . Aku di institusi merindui ayahanda bonda . merindui dakapan ayahanda , pelukan dan kucupan di dahi dari bonda. Ya Allah , sampaikanlah rinduku pada mereka semua . Aku harapkan mereka semua dalam keadaan sihat sejahtera.


 Semalam ! ini cerita semalam , aku kepenatan . iya tersangat penat . demi masa depan ku , aku korbankan segalanya . beg kiri kanan , laptop dan buku . itulah lumrahku di tahun 2014 ini .



No comments: