Saturday, August 2, 2014

Syawal 2014

Assalamualaikum

Selamat Hari Raya Aidilfitri for the beginning.
Just simple post untuk malam ni, sebab aku sendiri tak tahu apa motif aku rajin bukak laptop malam ni, pada mulanya aku nawaitu nak draw maps untuk research yang aku tengah buat sekarang. tapi bila teringat dekat blog, terus rasa nak update.


Walaupun, aku tak tahu apa yang bakal aku tulis dalam ni, pasrah jela korang yang membaca okay.
Raya -- Bagi aku, raya tahun ni paling biasa. 10 reason ?


1- Bersederhana sebab turut bersedih apa yang menimpa MH17 sebab aku juga sentiasa menggunakan MAS, so turut bersimpati.

2- Sebab raya tahun ni, ramai yang tak dapat balik.

3- Raya dekat hospital sebab keracunan makanan ( berhati-hati bila membeli makanan dekat bazar ramadhan okay )

4- Sebab aku rasa aku dah besar, so biasa-biasa saja. Lagipun baju raya aku semua last minute.

5- Sebab tahun ni, aku start berdikari handle semua yang berkaitan dengan diri aku. I'm 19 okay.

6- Kepala tengah serabut sebab fikir pasal kerja, macam mana posting kerja nanti. anyway aku bakal seorang pembantu pembangunan masyarakat.

7- Sebab tahun ni, first time aku tak beraya dengan abah aku. sebab abah dekat KL erkkk. tahun ni, aku raya dekat rumah,dengan bonda dan keluarga angkat.

8- Sama seperti diatas

9- Sama seperti diatas

10- Sama seperti diatas.

Baju raya aku tahun ni, aku tak tahu tema apa. Kalau ikut plan dengan sahabat aku , kami nak warna sama. Sehari before raya, aku bawak adik terjah butik pakaian , so masa tu aku tengah bengong rambang mata ! sebab semuanya lawa. So, adik pilih kaler hijau gitu. Hancur hahahaha. plan aku nak baju biru gelap.


For the casual , aku memang style aku. At the first aku masuk pilih tshirt. aku pakai sehelai saja, tu pun sebab aku kurenggg minat dengan tshirt haha. kemeja oh kemeja. berderet kemeja. Untuk raya tahun ni, aku tak beli baju kemeja, aku pakai kemeja yang dedi beli sebelum ni, kira macam sebelum ni dedi beli saja aku tak pernah and jarang pakai sebab kemeja kan ? motif sangat pakai kemeja hari-hari biasa, so manfaatkan kemeja di hari raya.

Okay, let da photossss talk.


Kualiti gambar kurang cantik sebab selfie pakai monopod. sebelum gerak rumah tokwan. kopiah sponsor by ummi(mak angkat), aku beli songkok tapi aku tak pakai sebab aku kan anak ayah, hihi pakai kopiah lebih sweet sebab ummi yang belikan.



Baju melayu dan butang, butang ni last minute malam raya aku terjah supermarket cari kat kedai pakaian. masa beli baju dekat butik tu, aku lupa terus nak beli butang sebab time tu aku tengah serabut sikit.

Pagi raya aku pakai baju melayu. petang tu aku pakai tshirt berkain pelikat (kau jangan pandang aku sebelah mata, kl kl kampung aku pun aku reti pakai kain pelikat, aku kan anak kampung )


Raya kedua - aku pakai tshirt , ni tshirt adik aku pilih. oren menyala woi. okayla pakai sebab tak nak dia terasa hati pulak. thank you mak belanja tshirt yang rege mahal tapi nampak kodi. hahahaha



Third raya. aku pakai kemeja. dengan jeans. kemeja hitam kegemaran.



Fourth eid. aku pakai kemeja stripes hitam jugak. sebab aku kena teman mama dan kakak pergi wakaf che yeh ada urusan kejap, nauzubillah jalan jem. Malam tu baru sampai rumah. Lepas mama hantar balik, aku terus terbongkang tidur.




Raya kelima- aku pakai tshirt recycle yang bukan raya punya, tengok mata aku bengkak sebab tak cukup tidur. sorry guys.



Raya keenam, hari ini. pagi tadi, aku pergi ziarah anak angkat aku. jangan terkejut , i'm 19 and already have a baby girl " CAHAYA MEDINA" lepastu keluar jumpa budak ex mrsm, serta ex tms. kira macam reunion gitewla.



banyak benda aku nak kena fikir, serius aku serabut. cuma aku fikir, ALLAH tak kan uji kalau aku tak mampu nak hadapi ujiaannya kan ? positif.

doakan aku, semoga nanti aku dipostingkan di negeri aku sendiri.

okay, aku pun tak jamin bila lagi aku akan update blog after this, so aku nak ucapkan selamat hari raya aidilfitri maaf zahir dan batin kepada seluruh warga blogger dan pembaca sekalian.

Thank you for keep support carl lesmana (=

1 comment:

Zayani Zulkiffli said...

Banyak baju kemeja je. Dah macam nak g keje :D

http://nurulzayani.blogspot.com/