Saturday, June 20, 2015

CERITA RAMADHAN sebagai BUJANG.

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Assalamualaikum warahmatullah hiwabarakatuh.

Salam sejahtera semuanya.

Maaf, terlalu lama saya menghilangkan diri dari dunia blog, bukan apa membawa diri jauh ke negeri orang. cewahhhh. padehal lately, saya agak sibuk dengan urusan kerja yang banyak sangat, kursus sana sini sampai sempat blogwalking ke blog orang tetapi tidak sempat untuk mengupdate blog sendiri.


First reason kenapa tak update blog is, saya tak ada kemudahan komputer riba, which is saya terpaksa menghantar komputer riba saya ke kampung untuk kegunaan adik bongsu, memandangkan komputer riba miliknya rosak. abang mithali okay =) so, terpaksalah bw ke blog orang pakai tablet saja.

Okay cerita ramadhan saya, untuk pertama kali selama 20 tahun ini kali pertama saya berpuasa jauh dari bonda saya. Bonda kemain lagi menangis bagai, HAHAHAHA. tapi saya tahu, tangisan itu tangisan kerisauan, tiap kali call tiap kali dia nangis.


Saya sendiri pun, agak janggal dengan tahun pertama berpuasa di perantauan tanpa ibubapa. Sedih okay, duduk di tempat orang dah takda dah orang nak sediakan juadah berbuka, dah takda dah orang nak kejut sahur.


Kalau dulu, sehari puasa dapat seringgit okay =D Upah ! mueehehhe
tapi sekarang rasa tak best, bukan tak best berpuasa. puasa sangat best cuma PERASAAN tu lain sikit kali ni. saya sendiri pun tak tahu nak cakap acane. tapi memang lain ah. sumpah cakap lain.

20 tahun umur, tak pernah lagi jauh dengan mak. orang lain lepas spm berdesup keluar pergi jauh jauh, macam saya dapat offer u lepas spm tak pergi tapi masuk form6 konon nak dekat dengan mak, last last dapat kerja amekaw hantar jauh okay.


Sekian lah. salam ramadhan dari saya. apapun, selamat berpuasa ya semua pembaca setia blog ni =)


Ikan tongkol masak kicap bujang, lauk pertama sahur. ditambah dengan lauk lauk lain.



 Ayam percik versi temerloh, rasa dia tak sedap tapi saya tetap sukakan ayam percik mak saya yang kuah lemak tu =)




 Daging goreng versi bujang =D



 Maggi special dari air tangan abang saya, masa tu lepak dekat rumah dia. okay pukul 12 malam masak maggi okay kuikuikui =)



 kuih lopez. hahahaha macam nama orang putih lopez. ni first time makan muehehehehe =)

selamat bersahur semua. semoga puasa tahun ni lebih baik dari tahun sebelumnya. salam sayang.
xoxo : carllesmana